Курси підвищення кваліфікації


welcome1051



Звіт про проходження курсів підвищення кваліфікації


Звіт про проходження курсів підвищення кваліфікації вчителем математики Медухівської загальноосвітньої школи I-II ступенів Чепіль Христини Володимирівни
      З метою удосконалення професійної майстерності та набуття нових ідей з 7 жовтня 2013 року по 18 жовтня 2013 року я пройшла курси учителів математики та керівників гуртків з предмета (спеціалісти та спеціалісти II кваліфікаційної категорії) на базі Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Темою спецкурса була “Активізація розумової діяльності та розвиток творчості на уроках математики”. Методисти лабораторії природничо-математичних дисциплін ОІППО Лілія Володимирівна Голуб та Роман Йосипович Ріпецький були призначені керівниками курсів. Кожен день був насиченим. В перший та останній день курсів керівником було проведено вхідне та вихідне діагностування, що дало змогу оцінити рівень володіння сучасними засобами та методами навчання математики до та після проходження курсів. Ірина Лучків, доцент кафедри теорії та методики навчання Івано-Франківського ОІППО, прочитала лекцію з педагогіки про реалізацію технологічного підходу в процесі навчання. З її пар я дізналася, що передбачає особистісно-орієнтований підхід до навчання та його головні ідеї. Викладач ознайомила з категоріями навчальних цілей за Блумом та навчила складати питання для перевірки знань з конкретної теми за цією методикою. В результаті отриманих знань на модулі з педагогіки та психології я склала діагностичну контрольну роботу за таксономією Блума на тему “Обернена функція”. Також на лекціях були розглянуті питання про інтерактивне, проблемне та модульно-розвивальне навчання. Та особливу увагу, на мою думку, заслуговує питання про впровадження компетентісно-орієнтованого підходу у навчально-виховний процес, тому що саме це вимагає впроваджувати у навчання новий Держстандарт базової та повної середньої освіти. Тепер на уроках математики я також намагаюся переходити від традиційного до компетентісного підходу, адже знаю чим вони відрізняються. Ірина Лучків ознайомила слухачів з ключовими компетентностями (соціальна, полікультурна, комунікативна, інформаційна, компетентність саморозвитку та самоосвіти, компетентність продуктивної творчої діяльності) та предметно-галузевими математичними компетентностями. Наталія Глинянюк, старший викладач кафедри педагогіки та психології ОІППО, прочитала лекцію про психологічні особливості компетентісного підходу до навчання і виховання та психологічні ознаки особистісно-орієнтованої освіти. З її пар я дізналася, що таке “компетенція” та “компетентність” та чим вони відрізняються і що найважливіше у шкільному навчанні – це навчити учнів встановлювати зв’язок між знаннями та конкретними життєвими ситуаціями та вміти знаходити процедуру або дію придатні для розв’язання проблеми, тобто формувати компетентність школярів. Особливо близькими стали мені пари викладача Мирослава Бігуна про особливості використання сучасних інформаційних технологій на уроках математики, адже моїм проблемним питанням є “Комп’ютерні технології при розв’язуванні математичних задач”. Зокрема, тепер у своїй практиці я намагатимуся використувати програмні пакети, з якими раніше не працювала. Це – один з компонентів Microsoft Office для розв’язування задач Microsoft Excel та математичний пакет MathCad. На лекції Лілії Голуб з розробки індивідуальних та колективних проектів ще раз повернулися до назв шести таксономічних рівнів та їхньої сутності, а також розглянули типи навчальних проектів та етапи роботи над проектами. Викладач ознайомила слухачів з програмою INTEL® Навчання для майбутнього, надала шаблони створення проектів та продемонструвала проект на тему “Квадратні рівняння”. В результаті отриманих знань в передостанній день курсів я у складі групи з 7 осіб захистила навчальний проект для учнів 11 класу за темою “Тіла обертання навколо нас”. Кожен з учасників створення проекту мав свої обов’язки, я розробила критерії оцінювання нашого проекту та створила результат проекту у вигляді публікації. На цій парі була можливість ознайомитись з проектами інших груп для їх майбутнього застосування у своїй практиці. Людмила Томенчук, методист лабораторії управління та організації освіти ОІППО, мала можливість ознайомити слухачів з методикою розв’язування задач з параметрами. Вона виклала теоретичний матеріал щодо даної теми та розповіла про аналітичне та графічне розв’язання таких завдань. Прикладами було проілюстровано розв’язання наступних рівнянь: лінійні рівняння та рівняння, які зводяться до них, квадратні рівняння та рівняння, які зводяться до них, а також кубічні рівняння. Цей матеріал буде корисно використати при підготовці учнів до олімпіад, підсумкових атестацій та зовнішнього незалежного оцінювання. Людмила Томенчук також показала розв’язування деяких завдань, що містять знак модуля. Ця тема викликала неабиякий інтерес, адже я виконувала докурсову роботу на тему “Модуль у курсі шкільної математики”. Цікавими, змістовними, практично наповненими та емоційно забарвленими були лекції вчителя математики Оксани Березової. Вона розповіла про змістовні лінії старого та нового Державного стандарту про базову та повну середню освіту. А також більш детально зупинилася на методах та прийомах, за допомогою яких можна досягти розвивальної та виховної мети уроку. Зокрема вчитель пропонує на уроках математики на початку кожної теми ознайомити учнів з прикладами завдань різних рівнів для самооцінки учнями своїх знань в кінці теми. На лекції були розглянуті 6 методів розв'язування квадратних рівнянь. Та найбільше мені сподобалась ідея для розвитку уяви – на уроках геометрії перед введенням нового поняття пропонувати всім учням зобразити його у вигляді рисунка на дошці. Після отримання всіх відповідей проаналізувати їх, вибрати правильні і тільки тоді давати потрібне означення. Саме цю методику я уже ввела і у свою практику. Лекції керівника курсів Романа Ріпецького були проведені у формі презентацій. Вони охопили такі три важливі теми: математичне моделювання, функції та теорію ймовірності. В темі математичне моделювання викладач показав як розв'язувати задачі підвищеного рівня складності за допомогою наступних математичних моделей: теорія графів, модель “прямокутник”, модель “теорема Піфагора”, модель “рух потяга”, задачі Льюїса Керролла, модель “рух по воді”, задачі на спільну роботу. Наприклад, дві задачі I етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики 2013-2014 н.р. для учнів 6 та 8 класів я змогла розв’язати за допомогою математичного моделювання. Під час проходження курсів під керівництвом Романа Ріпецького я пройшла педагогічну практику у загальноосвітній школі №23 Івано-Франківської міської ради. Тут я відвідала відкритий урок з алгебри у 11 класі на тему: “Рівняння дотичної до графіка функції” та позакласний захід у вигляді проекту про великого математика Михайла Кравчука на тему “Моя любов – Україна і математика”. Даний захід настільки мене схвилював, що думаю було б корисним і своїх учнів ознайомити з біографією та творчістю цього великого вченого та вірного патріота своєї Батьківщини. Проходження курсів дозволило мені не тільки розширити кругозір з питань сучасних підходів до організації освітнього та навчально-виховного процесу в школі, а й прийняти участь в конференції з обіну досвідом, де кожен з учасників розповів про своє докурсове завдання. А набуті в ході лекцій практичні уміння будуть неодмінно використані в практиці моєї роботи. Перед тим, як роздати свідоцтва про проходження курсів, Лілія Голуб винесла подяку всім вчителям, що прийняли активну участь у роботі курсів.

Немає коментарів:

Дописати коментар