вівторок, 27 жовтня 2015 р.

       Сьогодні у Маріямпільській школі пройшов теоретичний семінар на тему: "Інноваційна діяльність школи в системі формування компетентної особистості". Одне з питань семінару  - "Яким має бути сучасний вчитель?" Доповідь на це питання я сформулювала у вигляді наступної статті:
Х.Чепіль
27.10.2015р.
Погляд учнів. Учитель повинен мати такі основні риси: доброта та чуйність, уміння чітко та просто пояснювати новий матеріал, розуміти й підтримувати у будь яких ситуаціях.
Погляд батьків. Учитель має бути вимогливим, справедливим, фахівцем своєї галузі.
Погляд суспільства. Учитель має бути, насамперед, фахівцем та психологом.

Потреби суспільства можна скомпонувати в блок таких дидактичних вимог до організації навчально-пізнавальної діяльності учнів:
  1.                  формування у учнів самовмінь - навичок самоосвіти, самооцінювання, самовизначення, самоаналізу дій тощо;
  2.                  науково-практична підготовка особистості до свідомого професійного самовизначення;
  3.                  формування вибіркової, відносно стійкої спрямованості інтересів і потреб особистості на певний аспект соціальних цінностей;
  4.                  формування соціальної компетентності, що характеризуються наявністю соціальних знань, соціального досвіду;
  5.                  формування в учнів соціальної поведінки, яка характеризується рефлексією особистості на соціум, що продовжує їхню взаємозумовленість;
  6.                  ознайомленість з соціальним простором - фундаментальними умовами діяльності та спілкування людей у суспільстві;
  7.                  формування навичок пошукової активності;
  8.        виховання відповідальності за морально-ціннісний вибір засобів досягнення мети;
  9.                 розвиток таких якостей як працездатність і цілеспрямованість.

Перелічені пріоритетні характеристики є стратегічними орієнтирами, що визначають зміст і спрямованість навчально-виховного процесу на забезпечення виконання соціального замовлення на якісну освіту.
Мета науково-методичної роботи нашої школи: вироблення методичної компетентності педагогічних працівників для готовності до впровадження інноваційних технологій навчання.
Отже, сучасний учитель має не просто викладати навчальний матеріал уроку, а зробити все, щоб розкрити здібності й таланти учня, виявити й закріпити найкращі людські риси. А для цього вже потрібен педагогічний талант та педагогічна творчість.
Навчання і виховання лише тоді мають реальну силу, коли вони ґрунтуються на вірі в дитину. Кожна дитина приходить до школи зі своїми інтересами, поглядами, проблемами, індивідуальними здібностями. І тільки від учителя та педколективу залежить, чи зможуть вони максимально розкрити потенційні можливості дитини, стимулювати її до особистісно-розвивальної творчості. А в основу своєї роботи вчитель має покласти любов і повагу до дитини, опору на її сили, внутрішній потенціал.
Справжній вчитель не той, хто розкриває учневі таємниці буття вказуючи йому прямий шлях до храму науки, а той хто своєю мудрістю запалює сонце над головою дитини, викрешуючи іскру допитливості, спонукаючи самостійно відшукати ключ до знань.
Творчий учитель мусить пам’ятати, що навчально-виховні технології мають відповідати викликам часу, орієнтуватися на прогресивні педагогічні досягнення, ідеї, культурні проблеми людства, нації, формувати в дітей основи моральності, духовної культури; сприяти реалізації парадигми сучасного навчання й виховання, творчій самореалізації всіх учасників навчально-виховного процесу.

Немає коментарів:

Дописати коментар